Live Report: Cannibal Corpse / Krisiun / Hideous Divinity – 013 Tilburg, 11-05-2016

Live Report: Cannibal Corpse / Krisiun / Hideous Divinity – 013 Tilburg, 11-05-2016.

Woensdag 11 mei is het dan eindelijk zover: de langverwachte avond met drie geweldige bands op het programma in het recent gerenoveerde 013 in hartje Tilburg. De sfeer is gelijk geweldig, iedereen heeft er zin in en dat is te merken. De zaal is ook gelijk vol, ook omdat 013 vanavond voor de smallere Jupiler zaal heeft gekozen. Jammer, maar dat drukt de pret niet.

IMGP6010De uit Roma afkomstig jongens van Hideous Divinity openen de avond. Ze zijn hier ook twee jaar geleden in dezelfde zaal geweest, bij de laatste editie van de Neurotic Deathfest. Het is te merken dat de vier Italianen veel beter spelen dan toen: hun techniek is strak, het tempo is hoog en ze hebben er zin in! Er wordt aardig gemoshed in de zaal en Hideous Divinity trakteert ons op nummers zoals ‘The Servant’s Speech’, ‘Cobra Verde’, ‘The Sombre Empire’ en ‘Sinister And Demented’. Maar dan moeten ze ruimte maken voor de volgende band. Na afloop komen de twee Enrico’s (zang en gitaar) beneden bij de merch-stand om een praatje te maken met de fans.

IMGP6136De zaal is nog voller als Krisiun begint. De drie Braziliaanse broers zetten een geweldige show neer. Ze spelen o.a. ‘Combustion Inferno’, Blood of Lions’, ‘Hatred Inherit’ en ‘The Will Of Potency’. Nog een paar dagen en dan is hun Europese tour afgelopen. Na 28 shows zijn ze ontzettend dankbaar voor de steun en waardering van de fans, het geweldige gezelschap van de twee andere bands en de crew members. En dat wordt een paar keer verteld! Wij genieten nog even van deze aardige jongens en we hopen ze gauw weer in Nederland te zien.

Cannibal CorpseEn dan de hoofdact van de avond: Cannibal Corpse met hun “The Skeletal Domain” European Tour. De vijf Amerikanen hebben er zin in, en wij ook ! George is spraakzamer dan normaal, en als hij het verkeerde liedje aankondigt maakt hij daar zelfs een grapje over. Maar dat doet er niet toe, want we zijn hier voor hun geweldige muziek. Ze spelen o.a. ‘Pit Of Zombies’, ‘Born In a Casket’, ‘I Cum Blood’, ‘Make Them Suffer’, en natuurlijk het geweldige ‘Hammer Smashed Face’ en ‘Evisceration Plague’ ! Het tempo is hoog, er wordt uitstekend gespeeld, de sfeer is gruwelijk en de refreinen worden luid meegezongen (tussen het moshen en headbangen door).

Het was een geweldige avond, met goede muziek en fijn gezelschap, en na afloop zie ik overal tevreden gezichten om me heen naar buiten gaan, onderweg naar huis.

Tekst: Dora Verde