Live Report: Marduk / Immolation / Origin / Bio-Cancer – P60 Amstelveen, 14-05-2016

Live Report: Marduk / Immolation / Origin / Bio-Cancer – P60 Amstelveen, 14-05-2016.

Bio-Cancer 3Zaterdag 14 mei was er weer een feestje in de grote zaal van de P60 in Amstelveen. Er was voor ieder wat wils: Thrash, Technische Death, Death en Black Metal! De avond begint gelijk goed. Eerst een drankje in het P60 café waar we vrienden ontmoeten, en al gauw is het tijd om naar de zaal te gaan voor de eerste band, de Griekse thrash metal band Bio-Cancer. De zaal is helaas nog niet vol en dat is jammer want de band is een fijne opener en het geluid is meer dan prima. Ze spelen o.a. de snelle nummers ‘Bulletproof’ en ‘Tormenting The Innocent’ en ‘Boxed Out’. Bio-Cancer verdient zeker aandacht, we zullen ze in de toekomst in de gaten houden.

Origin-3Na afloop mogen we een kijkje achter de schermen nemen en een praatje maken met de aardige Ross en Robert van Immolation die een boodschap voor ons inspreken om hun komende optreden in juli op Stonehenge te promoten .
En dan is het eindelijk tijd voor de brute Amerikaanse technische death metal band Origin. Wat een power! Ze spelen als een wervelwind, belachelijk snel en strak, en de zaal gaat in een keer helemaal los. De moshpit gaat lekker en we genieten mee. En natuurlijk brullen we mee met ‘The Aftermath’. Het duurt veel te kort, maar Jason blijft de rest van de avond aanwezig in de zaal en aan de rand van het podium terwijl hij foto’s maakt van de andere bands.

Immolation-4Immolation is nu aan de beurt. Ze beginnen met ‘All That Awaits Us’ van hun laatste CD, dan spelen ze wat oudere nummers zoals ‘Swarm of Terror’en ‘Father you are not a Father’. Ook een fijn nummer dat ze voor ons spelen is ‘A Spectacle of Lies’ waarmee ze de show afsluiten. De vier sympathieke Amerikanen maken altijd graag tijd vrij om een praatje met fans te maken en op de foto te gaan en ik zie ze ook deze keer in de zaal te kletsen met een groep fans. En dan gaat het publiek plaats nemen voor de volgende band.

Marduk-3Laatste band van de avond is het Zweedse Marduk dat hun dertiende en laatste album “Frontschwein” (European tour part 4) weer komen promoten. Helaas gaat de losgeslagen rook machine weer de sfeer (en de foto’s) lichtelijk bederven maar de muziek is meer dan fijn en daar zijn we hier voor. De vier heren zijn natuurlijk weer in de schmink en alles ademt black. Ze beginnen met ‘Frontschwein’, gevolgd door het briljante ‘The Blond Beast’, dan is er weer tijd voor wat oudere nummers zoals ‘Azrael’ uit 2005, ‘Souls of Belial’ uit 2012 en ‘Materialized in Stone’ uit 1994. De muziek is meeslepend, duister en geweldig en we genieten van de lage stem van Mortuus.

Het was een vermakelijke avond met goede bands, leuk gezelschap en een gezellig sfeertje.

Tekst: Dora Verde