Live Report: Sinister/TMDC/Inquisitor/Dauthuz/Thoughtless – P60 Amstelveen, 10-3-2018

Sinister/TMDC/Inquisitor/Dauthuz/Thoughtless – P60 Amstelveen, 10-3-2018

Sinister is op bezoek vanavond in P60 Amstelveen. De P60 heeft er nog een blik met bands bij opengetrokken. Een goede reden om als metalliefhebber richting Amstelveen te gaan.

De avond opent met het vrij jonge Dauthuz. De band teistert ons met DM sedert 2015 en doen dat niet onverdienstelijk. Vanavond is mijn eerste kennismaking live. Mooi om te zien dat het staat het als huis. De band zet een goede set neer en het geluid is bij Dauthuz ook prima in orde! Leuk om een paar bekende koppen aan het werk te zien uit de scene zoals Hans Bijland en Nick de Vet ( waar was het gebak nou!) Dauthuz gaan we zeker nog wel meer van gaan horen de komende tijd. De band is in ieder geval goed bezig!

Dauthuz

Volgende op het podium is het manikale Inquisitor. Mijn vrienden van Inquisitor hebben vanavond wel de passie waarom ik zo ontzettend van ze hou! Helaas ontbreekt het wel aan goed geluid bij de heren vanavond. Alles staat behoorlijk schel in de mix en gitarist Erik is maar bij vlagen te horen. Shit happens. Toch blijft het genieten van de extremiteit van onder meer frontman Alex Wesdijk. Godsamme, wat legt die man zijn ziel en zaligheid weer in het optreden. Alsof de duivel in hem is getreden is, loopt de man al krijsend op het podium! Inquisitor, HATE or LOVE it…. I love it. Extreem metaalwerk, door en voor extreme mensen!

Inquisitor – p60 Amstelveen – Livereviewer.com

Love it or hate it geldt ook voor The Monolith Deathcult. De zelfspot en humor viert weer hoogtij bij de mannen. Helaas heb ik muzikaal weinig met de band. Dat neemt niet weg, dat wat zij neerzetten kwalitatief gewoon staat als een huis. De band verdient enkel lof voor dit sterke optreden. Ook wou ik even die ene kerel die compleet uit zijn plaat ging vooraan even benoemen! Top! Als een band dat teweegbrengt, dan moeten ze toch iets goed doen! Geluid, inzet en een leuke stageshow. Geslaagde show! Ik zelf heb mij na een halve set snel richting bar verplaatst!

The Monolith Death Cult

Nu de beurt aan Sinister. Zij zijn niet de laatste band deze avond. Die eer valt aan de band Thoughtless met als frontdame Rebecca ( vrouw van drummer Toep Duin – Sinister). Godsamme! Het maakt niet uit hoe vaak je Sinister live ziet ( of in welke bezetting), net als scene broeders Suffocation falen zij nooit! Uiteraard hoe verder de set vordert en meer aandacht aan het oudere werk wordt geschonken, hoe harder de moshpit. Adrie Kloosterwaard( oerlid en front-man) mag trots op zijn band zijn. Sinister is nu naar tientallen jaren nog steeds een metaalinstituut!

Thoughtless kan gezien het wat latere tijdstip op wat minder publiek rekenen. De band brengt ons een wat meer rock gerichte muziek. Een beetje vreemde eend in den bijt deze avond. De band maalt het allemaal niet en rocken alsof ze voor hun volle zaal staan! Leuke band, die ik zeker nog eens terug wil zien, maar dan op een avond waar het meer in hun stijl is!

Thoughtless

P60 in Amstelveen had het vanavond wederom goed voor elkaar. Er staat met regelmaat metal op het podium daar! Dus check gerust hun agenda. Die kun je hier vinden: http://www.p60.nl/agenda

Tekst en foto’s Ronald van de Baan