Live report: Wraak / PPTA / Nuclear Devastation – P60 Amstelveen, 08-07-2016

Live report: Wraak / PPTA / Nuclear Devastation – P60 Amstelveen, 08-07-2016.

Afgelopen vrijdag waren we weer in de P60 in Amstelveen, deze keer om drie bands uit Noord Holland te zien, en alle drie de bands hebben een beste show neergezet en de aanwezigen geweldig vermaakt. Ik ga altijd graag naar de P60: pal naast de parkeergarage, niet te grote zaal, een balkon (dat is super handig als het heel druk is en je wilt ook wat van de bands wilt zien …) en last but not least een prachtige bar! Maar ik vraag me wel af of de organisatoren deze avond niet iets meer hadden kunnen promoten, want de zaal was bijna leeg. Jammer zeg.

Wraak 08-07-16 P60-7589De Amsterdamse thrashmetal band Wraak opent de avond. En ze spelen snel, strak, en, op een paar foutjes na, heel erg goed. We genieten van nummers zoals ‘House of Sodomy’ en ‘Off with their Heads’. Het beste nummer vond ik ‘Destroy your God’, een lekker snel nummer dat mij een beetje aan Harlott doet denken. Wraak’s eerste EP komt binnenkort uit, die zullen we zeker in de gaten houden.

PPTA 08-07-16 P60-6156En dan is het tijd voor PPTA uit Purmerend. Leuk is de mini ring op het podium en hoe de scheidsrechter de bandleden vermomd als wrestlers aankondigt! Het is te merken dat de heren van PPTA het heel gezellig hebben on stage; ze staan geen moment stil en zanger Nima komt zelfs een paar keer van het podium af om een rondje door de zaal te doen. Ze spelen snelle thrashmetal, met geweldig gitaarwerk, de zang is goed en afwisselend (laag en dan weer heel hoog), over alles is goed nagedacht; kortom, een goed optreden. We horen onder andere ‘Sumo Wrestler’, ‘Open voor Business’, ‘German Suplex’ en ‘Flame Grilled Face’. Jammer dat de zaal inmiddels niet voller is geworden.

Nuclear Devastation 08-07-16 P60-7707Laatste band voor vanavond is het jonge Nuclear Devastation, ook uit Amsterdam. Hun muziekstijl is heel anders dan de eerste twee bands daar ze een mix van death/punk/core spelen. Ze beginnen met ‘Baptized in Hellfire’. Ik kan hun muziek het beste omschrijven als chaotisch, met hints van blackmetal , hardcore en sludge. Vaak moeilijk om naar te luisteren, maar soms ook sfeervol en melancholisch. We krijgen onder andere de nummers ‘Rotting in Guilt’, ‘Enslaved by Sorrow’ en ‘Inferno’ te horen. Ik had alleen graag minder stiltes tussen de liedjes en wat meer interactie met het publiek gezien, maar verder een toffe band en de perfecte afsluiter van deze avond.

Tekst : Dora Verde
Foto’s : Jeroen Gest