Live- Report:Kamelot – Revamp – Tellus Requiem @ 013 Tilburg

Vrijdag 15 november stond er Kamelot op het programma in de 013 samen met Tellus Requiem en Revamp.

Tellus RequiemTellus Requiem is voor mij de eerste keer dat ik ze hoor en zie en ik moet zeggen ze vallen mij niet tegen. Ze weten meteen al sfeer te kweken in de 013. Veelal is het niet makkelijk om als support act voor een Revamp en Kamelot te spelen maar ze doen dit verdienstelijk.

RevampRevamp is toch van een andere orde. Ondanks dat Floor zich niet geheel lekker voelde, waar trouwens weinig van was te merken, zong zij lekker weg in de 013 . Deze band had ik alleen van CD gehoord en nu live dus. Ik vind hun spel strak en weinig op aan te merken . Ook Revamp zweepte de zaal op en de stemming zat er goed in . Fijn om te horen dat wij Nederlanders toch een paar top vrouwen hebben als frontvrouwen in diverse gerenommeerde metal bands. Floor is er daar zeker één van.

KamelotGrote finale was het optreden van Kamelot, zij presteren het toch maar weer om voor de 7e of 8e keer een uitverkocht concert te hebben in Nederland. Ik was er vorig jaar in de Effenaar ook bij, daar speelden ze hoofdzakelijk nieuwe nummers.  Nu bij dit optreden was er een goede mix tussen oud en nieuw repertoire. Heel leuk is dat de frontman Tommy Karevik het naadloos heeft overgenomen  van Roy Khan. Ik ben onder de indruk van zijn stem bereik, wat Roy al jaren niet meer kon bereiken schud Tommy ogenschijnlijk makkelijk uit zijn stembanden.

Sean Tibbet is voor mij de favoriet van de band, ik heb wat met bas gitaristen, het zijn speciale mensen, meestal prettig gestoord en performers on stage. Altijd fijn om te fotograferen.

Al met al een geslaagde avond.

Tekst en Foto’s Ernst van Rossum