Livereport: Cliteater, Rompeprop en Prostitute Disfigurement 21 maart, Little Devil in Tilburg

Cliteater, Rompeprop en Prostitute Disfigurement

21 maart, Little Devil in Tilburg

IMG_5141Mijn eerste live review is er één om U tegen te zeggen, want wie kijkt er niet uit naar een avondje beukwerk van topklasse! Cliteater mag het spits afbijten. Eigenlijk is deze band opener onwaardig, maar er moet één band beginnen en met Cliteater weet je dat het dan ook goed begint. Dit vindt het publiek ook, want het is meteen volle bak in de Little Devil. De vette grind met gore inslag hapt lekker weg en “karate” Joost springt, brult en krijst zich een weg in de rondte. Het is vanavond ook de avond van de nieuwe drummers. Bij Cliteater isMarten van Kruijssen (Houwitser, Korpse) de nieuwe man met de stokjes en wat is het geweldig om deze gozer bezig te zien. Agressief headbangend met zijn afro coupe, timmert hij vakkundig alle gaatjes dicht. Bassist Vedran is er vanavond niet bij waardoor gitarist Erno Noorlander vanavond de dikke snaren betast. Cliteater brengt een lekkere bloemlezing uit het inmiddels brede assortiment van de band. Met onder andere “Mastication on Maggots”, “4$ Bitch Disfigurement” is het debuutalbum “Clit em all” vertegenwoordigd. Met “Cock and love”, opgedragen aan Rompeprop en “Whores’ Desire” van “Eat Clit or Die” het 2de album. Met meedeinser “Camel fuckers”, opgedragen aan headliner Prostitute Disfigurement en “Your Casket Awaits” is de “Reign in Thongs” split cd met Suppository vertegenwoordigd. “Porn Of the Dead” en het aan de vrouwen opgedragen “Didgeridildo” van “Scream Bloody Clit”. “Crime Scene Cleaner” en “Slimming party at Kellys” van de nieuwste worp “Cliteaten Back to Life” heeft een lekkere Blood Duster vibe. “Croxteth Crew” is opgedragen aan Marten voor zijn goede werk en oud gitarist Analex, die ook even is komen kijken naar zijn oude bandmaten. De pitjes ontstaan en de temperatuur stijgt flink in Tilburg. Afsluiter “Eat Clit or Die” (S.O.D cover) zorgt nog even voor een hele vette punt achter dit erg fijne optreden. Ik heb Cliteater vaak live gezien en heb eigenlijk nooit een slechte set van ze gezien. Ook dit keer wordt het publiek niet teleurgesteld.

IMG_5362Na een ombouwpauze is het woord aan Rompeprop. Deze band is tegenwoordig ook buiten de goregrind een bekende naam waardoor er zelfs Amon Amarth vikingen uit hun dak gaan tijdens hun optreden. Rompeprop is vanavond in casual en ach, het gaat uiteindelijk om de muziek. Eigenlijk ook wel leuk om te zien hoe bassist Robin lekker agressief mee staat te zingen en zijn gelaatstrekken geven dan ook wel weer wat extra’s. Rompeprop heeft een half jaar op hun zak gelegen en brengen dan ook vooral veel vertrouwd materiaal. “Menstrual Stomphulk” is vertegenwoordigd met klassiekertjes als “Swarming of the Cysts” en “Zuilzalf”, die de band al een paar jaar niet meer live gespeeld heeft. Tijdens “Emryoyo” van “Hellcock’s Pornflakes” beginnen er spontaan mensen met confetti te gooien en het feest is los! Steeds meer mensen wagen zich in de zaal tijdens Rompeprop waardoor het “achterhoofdenstaren” steeds meer wordt. Echter kan ik niet echt een kant op en neem de zweepslagen in mijn nek van mijn hoofdschuddende achterbuurman dan maar voor lief. Inmiddels is de tempratuur in de zaal ook gestegen naar tropisch, maar dit mag de pret niet drukken, want Rompeprop is op dreef en, gezien de humor tussen de nummers door, hebben ze er zelf ook zin in. De gepitchte vocalen van Dennis klinken ook heerlijk nat en ranzig en het geluid is ook gewoon erg goed. Hun laatste worp “Gargle Cummics” is goed vertegenwoordigd met “Deadman”, “K’nijnen met un V-hals”(wat een lekker drumintro!), “Foreskin fart” en het aan iedereen die zat is (en dit zijn er nog wel wat) opgedragen “Horrible Hangover”. Ook worden we getrakteerd op een nieuw nummer “Alco Spoil” die alle fijne vertrouwde ingrediënten bevat van een Rompeprop nummer. Helaas moeten de heren hun set vroegtijdig beëindigen en dit doen ze met “Vaginal Luftwaffe”. Fijn dat deze viespeuken weer terug zijn!

IMG_5600En dan is het aan Prostitute Disfigurement de beurt om deze geweldige avond af te sluiten. Deze avond staat in het teken van hun nieuwe werkstuk “From Crotch to Crown” en hier worden dan ook wat nummers van gespeeld zoals “Only Taste For Decay”, “Dismember the Transgender” (geweldige titel!) en “Glorify Through Cyanide”. Ook oudere nummers worden gespeeld. Zo worden “Postmortal Devirginized” en “”Gaybar Massacre” en het, in mijn ogen, ultieme “She’s Not Coming Home Tonight” van “Deeds of Derangement” gespeeld. “Left in Grisly Fashion” is het meest vertegenwoordigd met onder andere “Body To Ravage”, “Victims of the Absurd” en het afsluitende “Freaking on the Mutilated”. Zelfs “Cadaver Blowjob” uit het drumcomputer tijdperk van “Embalmed Madness” wordt gespeeld. Helaas voor Prostitute Disfigurement is al een deel van het publiek richting huis om de trein te halen (Dit scheelt wel in mijn bewegingsvrijheid), maar dat deert de mannen niet. Dit is ook goed te zien aan de blijvende glimlach van bassist Patrick. Prostitute Disfigurement laat hier gewoon even zien hoe je dikke vette ransbakken death metal speelt. Nieuwe drummer Doug Anderson heeft de taak om duizendpoot Michiel te vervangen, maar verzaakt geen enkele keer. Prostitute Disfigurement heeft in Michael Philip Barber een nieuwe gitarist gevonden. Hij heeft de technische Prostitute vibe al lekker in de vingers. Frontman Niels heeft echt een geweldige strot en spuwt met volle agressie zijn gevoelige teksten uit over het publiek, die hier met volle teugen van staat te genieten. Hulde ook voor de geluidsman van de avond, die ervoor gezorgd heeft dat deze drie bands, naast hun geweldig spel, ook een heel goed geluid meegekregen hebben. Ook voor de Gore department is het tijd geworden om huiswaarts te keren, maar eerst nog even de cd collectie compleet maken.

Tekst  Rot’nRoy
Foto’s Sjors Rot