LIVEREPORT: FULL OF HATE TOUR @ ATAK, ENSCHEDE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

De eerste band van de Full of Hate tour hebben we helaas moeten missen, dit kwam omdat we backstage zaten om een interview af te nemen met George Fisher. Uiteraard ook niet verkeerd en binnenkort is het interview te vinden op de site.

De eerste band die we hier in de Atak gaan aanschouwen is Suicidal Angels.

De laatste keer dat ik deze band tekeer heb zien gaan was als opener voor Kreator in de Melkweg. Zij maakten met hun energieke set toentertijd een daverende indruk op me. Heerlijke no nonsense thrash is wat je van deze mannen kunt verwachten en dat is ook wat vanavond geleverd wordt. Het publiek begint hier en daar dan ook al een beetje los te komen.

Een wall of death maakt uiteraard het kleine feestje helemaal compleet. Deze Grieken hebben het publiek al even goed opgewarmd.

De zaal is ondertussen ook goed gevuld als de mannen van Misery Index hun kunsten komen vertonen.Grind met een politieke inslag is wat ze het publiek voorschotelen. En dat doen ze vol overgave. De nekspieren draaien overuren tijdens deze show. We haken wel iets eerder af om even wat uit de muur de trekken. Op een lege maag kan niet gemoshed worden uiteraard.

Wat kaassoufflés later staan we al weer voor in de pit want uiteraard willen we niks missen van Legion of The Damned. Deze Nederlandse act doet het goed in de metalscene en de plek op de bill vanavond is dan ook niet meer dan verdiend. Maurice front vanavond erg sterk en muzikaal knalt het ook allemaal lekker uit de speakers. Er word uiteraard nog een nummertje opgedragen aan hun onlangs overleden oud-bassist Twan van Fleuren. Dit word beloond met een flink applaus. De set dendert er snel doorheen en zowel de band als het publiek genieten zichtbaar van het optreden.

Nu is het tijd voor een flinke ombouw periode. Behemoth gaat zo optreden en zoals we allemaal weten trekken deze mannen alles uit de kast om een schitterende show neer te zetten.

Vanavond is dit ook weer het geval. Met toppers zoals DemiGod, Slaves shall Serve en vele andere klassiekers word er flink op los geramd. Het is niet alleen maar een streling voor het oor bij deze mannen. De belichting, de attributen en kostuums maken alles tot 1 geheel. Behemoth laat vanavond zien sterker dan ooit terug te zijn na de strijd tegen leukemie van zanger Nergal. Ik kan alleen maar zeggen RESPECT voor deze zeer bekwame band.

Nu word de hele hotemetoot weer afgebroken voor de laatste act. Niks geen poespas op het podium. Cannibal Corpse heeft deze poespas uiteraard ook niet nodig.

De band doet waar ze voor staan en dat is brute dood metaal blasten richting het publiek. Geen verrassingen uiteraard. Maar een prima show met klassieker zoals ‘Fucked with a knife’ en ‘Hammer Smashed Face`. Twee nummers komen voorbij van het aankomende album Torture en ik moet zeggen dat smaakt naar meer. Het publiek doet wat het moet doen bij een Cannibal Corpse concert : Bangen en Moshen totdat je erbij neervalt. George is vanavond de echte bikkel, aan zijn podiumkunsten valt niet af te zien dat hij onlangs uit de toerbus is gevallen en daarbij een paar ribben gekneusd heeft en zijn pols ontwricht. Cannibal Corpse doet dus wat verwacht wordt van hun. Een bikkelharde show neerzetten.

Setlist Behemoth:

Ov Fire and the Void
Demigod