LIVEREPORT: ROB ZOMBIE LIVE @ PARADISO AMSTERDAM

Vanavond in Paradiso zouden er eigenlijk twee acts te bewonderen zijn. Helaas heeft Wayne Static afgezegd. Rob Zombie moet het vanavond in zijn eentje opknappen. Het heeft even geduurd voordat deze veelzijdige artiest naar Nederland komt voor een optreden. De laatste keer dateert alweer van jaren geleden met White Zombie. Rob Zombie is niet alleen bekend van zijn muziek. Tegenwoordig is hij ook een bezig bijtje met het regisseren van films. Films zoals “The Devil Rejects” en zijn remake van “Halloween” doen in ieder geval smaken naar meer.

Vanavond zijn we er niet om een filmpje te pakken. Het is tijd voor een avond vol dreunende beats en vuige metal. Rob komt onder meer samen met John 5 op in schitterende kostuums en de toon voor de avond is meteen gezet. Paradiso ontploft vanavond vanaf de eerste toon. Overal waar je kijkt zijn mensen aan het dansen en genieten van de heerlijke beats uit Rob Zombie zijn catalogus. Rob heeft er zin in vanavond. Meerdere malen laat hij het publiek weten het tof te vinden hier in Amsterdam te zijn.

De show zit strak in elkaar gebouwd. Rob laat zien een goede frontman te zijn mede door zijn zeer krachtige uitstraling, maar nog meer door zijn energieke performance. Hij probeert ook vaak dicht bij het publiek te komen. Andere eyecatcher van vanavond is toch ook wel John 5. Alleen zijn solo in de spotlight was de entree van het kaartje al waard. Puur kippenvel. De bassist kijkt de hele avond verlekkerd de zaal in naar de mooie Amsterdamse schoonheden die onder meer op “Pussy Liquor” spontaan beginnen te dansen als Rob Zombie’s wulpse wederhelft Sheri Moon Zombie. John 5 wordt nog even beloond voor zijn goede spel met een mooie boobie flash vanuit publiek. Zoals eerder gezegd de sfeer zit er goed in!

Als Rob zombie en zijn kornuiten na ongeveer 40 minuten de stage aflopen, is het lawaai ook overweldigend in Paradiso. Gelukkig komt de man nog terug om met onder meer “Dracula” het schitterende feestje nog even door te zetten.

Doordat er geen voorprogramma was voelde de avond wel erg kort aan. Maar gezegd moet worden, het heeft even geduurd, maar het wachten op een show van Rob Zombie was meer dan de moeite waard. Voor de fans van zijn films, volgend jaar gaat hij beginnen met de opnames van Lord of Salem. Ik kijk er in ieder geval al naar uit.

VERSLAG: RONALD VAN DE BAAN
FOTOGRAAF: PETER VAN RIJSBERGEN