Review: Antropomorphia – Sermon Ov Wrath – Metal Blade Records – Release: 24-02-2017

Review: Antropomorphia – Sermon Ov Wrath – Metal Blade Records – Release: 24-02-2017.

Sinds hun debuut EP “Necromantic Love Songs”(1993, re-release 2016) en de daarop volgende albums “Evanglivm Nekromantia” (2012) en “Rites Ov Perversion” heeft Antropomorphia zich stevig verankerd in de Nederlandse death metal scene maar ook zeker daar buiten. Ze waren afgelopen jaar in Nederland live te aanschouwen op onder meer NDF en Stonehenge. Helaas zijn er op het moment van schrijven nog geen toerdata bekend.

Sermon Ov Wrath is veel te kort, dus dat is een minpuntje. Maar kortweg gezegd is het wel een superstrak album, waarbij de songs elkaar in een rap tempo opvolgen met hier en daar een speelse onderbreking. Heerlijk is het basloopje in ‘Within Her Pale Tomb ov Putrid Lust’ wat zo uit een track van M.O.D. is geslopen, maar daarna gevolgd wordt door lekkere strakke riffs. Verrast was ik door de blikkerige achtergrondzang in ‘Crown ov the Dead’, een supernummer, wat in mijn oren samen met het intro ‘Ad Me Venite Mortui’ een perfect geheel vormt.

We hebben natuurlijk al een tijdje kunnen genieten van het titelnummer ‘Sermon Ov Wrath’ en ook hier kan ik kort over zijn. Het is superstrak. Lekkere snelle riffs gecombineerd met een diepe donkere grunt waar ik een beetje bang van wordt. Het rustmomentje wordt genadeloos afgestraft met een supersnelle solo. De afsluiter ‘In Bestial Decadence’ is gewoon een beestachtig goed strak nummer wat eigenlijk afsluit waar deze band mee is begonnen. Namelijk het neerzetten van een juweeltje van een death metal album welke een waardige opvolger is van “Rites Ov Perversion”.
Het artistieke gedeelte van het album, plat gezegd het hoesje, is voor rekening van Madeleine Hoogkamer @ 13 Candles Tattoo. Een pareltje, wat eigenlijk niets aan de verbeelding over laat, zoals het artwork hoort te zijn bij een beetje death metal band.

Score : 4 uit 5

Antropomorphia Official
Antropomorphia Facebook