Review: Blood Incantation – Starspawn – Dark Descent Records – Release: 19-08-2016.

Blood Incantation is:
Jeff Barrett – Fretloze basgitaar
Isaac Faulk – Drums
Paul Riedl – Gitaar en zang
Morris Kolontyrsky – Gitaar

Starspawn
STARSPAWN-CD1En weer een pareltje dat de weg naar mijn speakers heeft gevonden. Het debuut album “Starspawn” van Blood Incantation komt op 19 augustus uit. Na een aantal demo’s, een split met Spectral Voice en de EP “Interdimensional Extinction” uit 2015 werd dat wel eens tijd. Schrik niet, het album bevat maar vijf nummers, maar de tijdsduur bedraagt toch ongeveer drieëndertig minuten. Het zijn dan ook redelijk lange nummers, zo tussen de vier en zeven minuten, met als openingsnummer het dertien minuten durende ‘Vitrification of Blood (Part I)’. De nummers zijn overwegend midtempo of zelfs enigszins doom.

Als referentiepunten noem ik bands als Necros Christos, (het Spaanse) Graveyard en Grave Desecrator (tenminste, de meeslepende stukken van hun laatste album). Een ieder die meerdere reviews van mij heeft gelezen weet dan al dat ik dit album van Blood Incantation dus ook heel gaaf vind. Vind jij de bovengenoemde bands ook goed, dan zul je, naar alle waarschijnlijkheid, Blood Incantation ook geweldig vinden.

Blood Incantation is een mooie aanvulling op de death metal underground. Redelijk moeilijk om er iets fatsoenlijks over te vinden op het net, zo is hun Facebookpagina een fan-pagina en hebben ze zelf alleen een Bandcamp-pagina waar alleen muziek opgezet wordt en geen verdere informatie. Dit alles versterkt de occulte- en underground sfeer natuurlijk wel enorm. Omdat het hier om een debuut gaat en de band vijf jaar bestaat, geef ik nog niet de maximale score. Ik ga er van uit dat de band in de toekomst nog betere albums uitbrengt en hierdoor dus hogere scores krijgt. Vind je de score dus te laag, tel er dan maar gerust een half of een heel punt bij.

Score: 3.8 uit 5

1: Vitrification of Blood (Part I)
2: Chaoplasm