Review: Body Count – Bloodlust – Century Media – Release: 31-03-2017

Review: Body Count – Bloodlust – Century Media – Release: 31-03-2017.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik hekel Rap. Goh dat wisten jullie natuurlijk allang. Maar net als bij alle andere genres heb je uitzonderingen op die regel. Body Count is zo een band. Mainman Ice T and Ernie C zijn liefhebbers van metaalmuziek. Hun voorliefde hiervoor heeft al voor een paar prachtalbums in de jaren 90 gezorgd. Ik weet nog hoe nummers zoals ‘KKK Bitch’ en ‘Copkiller’ een flinke impact maakte op de scene. Ice T die op een agressieve manier rapt over de muzikale metalgroove van Ernie C. In 2014 kwam ze terug met het matige “Manslaughter”.

Het is een tijdje stil geweest rond BodyCount. Ze waren ineens weer op tour en nu komen ze keihard terug met “Bloodlust”. Wat kunnen we ditmaal verwachten? Veel van hetzelfde. Een dikke groove met flinke keiharde political statements van Ice T. Gangsta Rap met gitaren. Al gauw merk ik dat ik meedein en meezing op refreintjes zoals “The Ski Mask Way” and “All Love is Lost”. Ja de mannen hebben het nog steeds. En dan nog even halverwege een uitleg over het ontstaan van Bodycount om vervolgens snoeihard Slayer te coveren. Eerlijk is eerlijk, de strot van Ice T klinkt beter dan die van Tom (rent hard weg en duikt onder). “Bloodlust” is de plaat die “Manslaughter” had moeten wezen. Deze plaat past meer bij de oldschool gangsta style uit de jaren 90. Blijkbaar zijn de politieke misstanden en het oplaaiende rascisme in Amerika een goede bron geweest om de boel goed te laten ontvlammen.

Kort en krachtig is deze review, net als deze meesterlijke plaat van Body Count. En nu komen met die tour, Godverdomme!

Body Count Official
Body Count Facebook