Review: Carpathian Forest – Likeim (EP) – Indie Recordings – Release: Out now

Review: Carpathian Forest – Likeim (EP) – Indie Recordings – Release: Out now.

Het is al een tijd geleden dat de Noorse black metal band Carpathian Forest een album heeft uitgebracht. Het laatste wapenfeit “Fuck You All !!!!” stamt alweer uit 2006. Er is, na meer dan een decennium, dan eindelijk nieuw studiomateriaal in de vorm van een twee track ep. Een nieuw nummer van eigen hand en een cover is wat deze band rond Nattefrost middels deze EP op de wereld afvuurt.

Carpathian Forest is:

Nattefrost – Zang, gitaar
Malphas – Gitaar
Gamle Erik – Gitaar
Slakt – Bas
Audun – Drums

Likeim
“Strange Old Brew” uit 2000 is een van m’n favoriete black metal albums. De black ’n roll van Carpathian Forest kun je me altijd blij mee maken. En ook op deze EP gaan Nattefrost en consorten op de vertrouwde koers verder. Opener ‘Likeim’ is een typische felle Carpathian Forest track. Venijnige old school black metal met een vleugje rock ’n roll. Het nummer heeft een “in your face punky vibe” en is dan ook vrij kort, uptempo en zonder solo’s. Best pakkend, maar voor dat je het weet is ie alweer voorbij.

Daarna volgt de Turbonegro cover ‘All My Friends are Dead’. Al is het niet meteen een grimmig nummer, toch past deze punkrock song prima in het repertoire van Carpathian Forest. Maar ook hier geldt weer; het nummer is afgelopen voor je er erg in hebt.

Na een afwezigheid van bijna 12 jaar vind ik twee nummers met samen nog geen zes minuten speeltijd erg karig. En krijg ik de indruk dat deze EP, ondanks de ruime tussenliggende tijd, een haastklus is. Echt verrassend is het ook allerminst. Toch smaakt het nummer ‘Likeim’ naar meer. De productie en de vocalen klinken weer heerlijk smerig, zoals we van de Noren gewend zijn. Hopelijk komt er snel een vervolg in de vorm van een meer uitgebreide release.

Score: 3,5 uit 5

1. Likeim
2. All My Friends are Dead (Turbonegro cover)