Review: Danko Jones – Wild Cat – AFM Records – Release: 03-03-2017

Review: Danko Jones – Wild Cat – AFM Records – Release: 03-03-2017.

Danko Jones, een begrip als het gaat om snoeiharde rock n’ roll. En met al meer dan 20 jaar ervaring, op de planken, is het na zeven studioalbums tijd voor het achtste album “Wild Cat”. We kunnen stellen dat de fanatieke Danko Jones, de driekoppige band, een pittige verslaving heeft: rock, rocken, hard rocken en keihard rocken. Met dit album wordt dan ook een toon gezet. De boodschap die de band wilt uitdragen is dat Rock N’ Roll nog lang niet dood is en dat het eigenlijk krachtiger is dan ooit!

Danko Jones is:
Danko Jones – Zang, gitaar
John ‘JC’ Calabrese – Basgitaar
Rich Knox – Drums

Wildcat
Danko JonesDeze boodschap is ook direct sterk aanwezig in het allereerste nummer van het album, namelijk het nummer ‘Gotta Rock’. Het nummer laat goed horen dat Danko móet rocken, koste wat het kost. En voor wie bekend is met deze band; oud en vertrouwd, zo kunnen de eerste nummers van het album goed worden omschreven.

Meezingen, headbangen en ‘swingen’ daar zorgen de meeste nummers voor, zoals ‘My Little Rock n Roll’ en ‘Do This Every Night’. Maar Danko Jones staat toch bekend om zijn ‘snoeiharde’ rock? Later volgen nummers als ‘Let’s Start Dancing’ waar Danko Jones de harde klanken erin gooit en dit is toch echt op zijn lijf geschreven: de harde en woeste klanken van Mr.Jones klinken fenomenaal.

Maar bij het nummer waar wij allemaal op zaten te wachten, ‘Wild Cat’ is het duidelijk dat de boodschap moet overkomen. Rock N’ Roll isn’t dead! De band houdt het bij de klassieke rocksound en zo ook hier weer, zoals we het van de band gewend zijn. Het nummer steekt uitstekend in elkaar, met als kers op de taart een paar pittige gitaarsolo’s! Kortom, Danko Jones hoeft wat ons betreft niet veel moeite te doen om nieuw leven in Rock n’ Roll te blazen.

De band kent een eigen vertrouwde rockstijl en dit album wijkt er niet veel van af. Een prima album om de fans weer te laten genieten. Een aanrader? Ja, zeker om het album voor nu heerlijk eens weg te luisteren. Maar op repeat! Wat ons betreft klikken we niet snel op de ‘repeat’-knop. Het album luistert goed weg en de tracks zijn rauw, wat geen verrassingen oplevert. En geloof het of niet, dat is wat ons betreft een dikke prima. Hoe zou de woestheid van Mr. Jones op 18 en 19 maart te zien zijn on stage? Wij zijn er voor je bij op 19 maart in de Melkweg, Amsterdam, so stay tuned! Voor de rest van de tourdata check de links hieronder.

Score: 3,75 uit 5

1..Gotta Rock
2. My Little Rock n Roll