Review: Dying Fetus – Wrong One To Fuck With – Relapse Records – Release: Out now

Review: Dying Fetus – Wrong One To Fuck With – Relapse Records – Release: Out now.

Het is vijf jaar geleden sedert het vorig magistrale werkje van Dying Fetus. Dying Fetus keert terug met een mokerslag. “Wrong One To Fuck With” staat godsamme vol heerlijke complexe riffs en tempowisselingen. Vanaf de eerste beat mag het duidelijk zijn dat na die vijf jaar de band nog steeds weet hoe men zijn dood metaal aan de man moet brengen.

Bruutheid en complexiteit is waar je wederom mee om de oren geslagen wordt. Geen concessies, maar gewoon lekker doorstampen op een technisch hoogstand niveau. Stilzitten is lastig op deze plaat. De hypergenialiteit werkt door op het brein en doet je al gauw wiebelen met al je ledematen! ‘Seeding with Disdain’ is zo een perfect voorbeeld. Al het goede van Dying Fetus komt samen in dit vijf minuten tellend meesterwerkje!

De plaat heeft weinig verrassingen. De nummers zijn weer volgestampt met kleine toffe dingetjes en heeft zeker meerdere luisterbeurten nodig om alles te digesteren. De complexheid is wel wat de band bij de wat meer mainstream metal liefhebbers al gauw de das om zal doen, laat staan de volle 55 minuten aan bruutheid uit te zitten. Dying Fetus blijft een parel voor de meer extremere uitspattingen in de death metal wereld.

Zijn er alleen maar pluspunten aan dit album dan? Nee, helaas schort er wat aan de productie van dit album. Minpuntje is toch wel dat voornamelijk de drums nogal plastiek klinken… Het lijkt jammer genoeg wel een trend te worden. Maar goed, dat neemt niet weg dat “Wrong One To Fuck With” nog steeds een fier plaatje is geworden! Hij zal zeker niet zal misstaan in je collectie. We worden momenteel doodgesmeten met goede releases en Dying Fetus kan ondanks de drumproductie toch met gemak meekomen in de jaarlijsten. De fans van Dying Fetus zullen dit als zoete koek verslinden!

Score 4 uit 5

Dying Fetus Facebook
Relapse Records