Review: Infidel Reich – Infidel Reich – Helter Skelter Productions – Release: Out now

Review: Infidel Reich – Infidel Reich – Helter Skelter Productions – Release: Out now.

World War NOW, daar riekt het naar als je plaat van Infidel Reich aanslingert. Luchtsirenes en andere oorloggeluiden galmen uit de luidspreker voordat de band hun bak herrie lomp op je afvuurt! Politiek getint tot op den bot knalt Infidel Reich met een gematigde lompheid. Halverwege het eerste nummer gaat Bob Bagchus in de versnelling en maakt er ineens een mooie doorstamper van. Kwalitatief prima in orde, iets dat ook wel mag gezien de leden die in dit “nieuwe” bandje spelen.

Stijn Bogers heeft onder meer zijn strepen al verdiend met Rectal Smegma, en vocalist Crowley kennen wij uiteraard van zijn werk met onder meer Acheron. Zijn strot vind ik niet geheel lekker in het gehoor liggen. Wellicht een kwestie van gewenning. De ritmesectie is uiteraard ook niet mis met ome Bob (Soulburn, ex–Asphyx) op mokersectie en McNasty op bas. Dit project kwam mede tot stand omdat de beste heren het allemaal niet meer eens zijn hoe tegenwoordig de gang van zaken zijn in de maatschappij. Beter de strijdbijl op deze wijze oppakken dan op andere manieren de frustratie uiten! ‘Generation of Fakes’ is een mooi neergezet deuntje over hoe fake mensen wel niet zijn tegenwoordig. Uiteraard ben ik het niet met alle punten van de heren eens, maar muzikaal is het in ieder geval een leuke plaat geworden.

Ik hoop dat ze na deze EP doorpakken en de volgende keer nog wat meer “anger” de wereld in sturen! De productie is rauw en is gelukkig niet te gepolijst afgeleverd, dat had deze plaat een verkeerd imago gegeven!

Score: 3 uit 5

Infidel Reich Facebook
Helter Skelter Productions