Review: Infidel Reich – New World Outrage – Raw Skull Recordz – Release: 24-09-2021

Review: Infidel Reich – New World Outrage – Raw Skull Recordz – Release: 24-09-2021.

We leven in rare tijden, waar mensen die niet meehuilen met de wake wolven wereldwijd worden buitengesloten en gecanceled in alle mogelijke vormen van media. Een inclusieve wereld waar alleen plaats is voor mensen met eenzelfde politiek correcte denkwijze. Als reactie hierop is de Nederland/Amerikaanse band Infidel Reich ontstaan. Zoals ze zelf zeggen; Niet links, niet rechts, maar wel keihard de politieke waanzin van deze tijd blootleggen. Na het debuut ‘Reichenstein’ uit 2017 verschijnt nu de opvolger ‘New World Outrage’ via het Nederlandse old school death metal label Raw Skull Recordz. En ook op deze schijf deelt de band weer enkele stevige oorvijgen uit. Dat ze dit goed hebben gedaan blijkt wel uit het feit dat het Bandcamp-forum dit album heeft verwijderd, omdat het niet voldoet aan het “tere-zieltjes beleid” van tegenwoordig. Ondanks dat de plaat nergens racistisch of beledigend is, voelt men zich duidelijk wel ongemakkelijk aangesproken. Wat dat betreft heeft Infidel Reich z’n doel bereikt.

Infidel Reich is:
Vincent “Dr. Reichenstein” Crowley – Zang
Bob Bagchus – Drums
Tonny Brookhuis – Lead gitaar
Nick Brockman – Rhythm gitaar
Mc Nasty – Bas

New World Outrage

Het intro ‘Peaceful Protests’ zet de toon al voor het album door een dreigende chaos te laten horen. Daarna gaat de plaat van start met de recht toe recht aan death metal stamper ‘Sic Semper Tyrannis’. Direct opgevolgd door een gelijke beuker ‘2020 Vision’. ‘Propagaling Disinformation’ en ‘Cancel Culture’ hebben een wat meer Motörhead gehalte, die lekker uit de speakers knallen. De titels laten niks te raden over.

‘The Divine Lie’ is een uiterst krachtig slow-tempo nummer. Bij de titeltrack ‘New World Outrage’ horen we Martin van Drunen (Asphyx) een gastbijdrage leveren. Een catchy track en de vocalen van Van Drunen passen perfect in het nummer. ‘Mijn persoonlijke favoriet is ‘Working Class Revolt’. De openingsriff is zo lomp en heavy dat je automatisch smerig gaat kijken en meeknikken. In het uptempo middenstuk hoor ik zelfs wat Possessed-vibes. Afsluiter ‘Berzerkers’ is weer een recht voor de raap death metal track.

Zowel muzikaal als tekstueel is dit album een punch in your face.En zo hoort het eigenlijk ook bij death metal. Zoete broodjes worden hier niet gebakken. De productie is krachtig en de vocalen van Acheron voorman Vincent Crowley zijn geweldig. Muzikaal zit het strak in elkaar. Harde riffs, fijne gitaarsolo’s en stevig drumwerk van Bob Bagchus. Al met al een hele fijne solide death metal plaat. En misschien wel relevanter dan ooit.

Score: 4,6 uit 5

1. Intro ‘Peaceful Protests’
2. Sic Semper Tyrannis