Review: Lucifer’s Child – The Order – Agonia Records – Release: 09-11-2018

Review: Lucifer’s Child – The Order – Agonia Records – Release: 09-11-2018.

Lucifer’s Child. De bandnaam heeft wellicht een hoog kaasgehalte, maar deze black metalband uit Athene verdient echter elke vorm van aandacht. In 2015 brachten de mannen hun debuut “The Wiccan” uit en die werd best goed gedigesteerd. Het resulteerde in een paar prominente festivaloptredens binnen Europa. Men heeft besloten zich daarna terug te trekken om zich hun sound nog meer eigen te maken. Opgenomen in hun eigen Pentagram-studio zwoegden de mannen drie jaar lang met “The Order” als gevolg.

Lucifer’s Child brengt ons een schijfje waaruit blijkt dat ze goed opgelet hebben hoe dat andere Griekse black metal gezelschap (Rotting Christ) hun duistere uitspattingen cultiveerde. Niet verwonderlijk als je ziet dat grondlegger George Emmanuel sinds 2014 ook de snaren bestrijkt bij Rotting Christ. Lucifer’s Child uit ook graag zijn spirituele kanten en dit geeft de sound ook Watainiaanse bedruipingen. De nummers getuigen allen van een goede songwriting. Nummers met een kop en staart. Al na een paar luisterbeurten zijn er zeker wel nummers die blijven hangen. Het tempo is goed gedoseerd. Soms swingt het keihard de pan uit ( Marduk style) om vervolgens meer een wat beklemmend, bijna hypnotiserend sfeertje neer te zetten. Genieten geblazen dus. Ik ben aangenaam verrast en hoop dat Lucifer’s Child de aandacht gaat krijgen in de scene die zij met dit schijfje zeker verdienen. Ik gooi het echter nog niet in mijn jaarlijstje. Alle details laat ik eerst nog even bezinken voordat hij wellicht hoog gaat eindigen.

Lucifer’s Child hebben hun tijd genomen om een classick in wording te maken. Vooral de liefhebbers van Rotting Christ, Watain, maar ook diegene die met vlagen de bruutheid van een Marduk kunnen behappen, moeten deze plaat zeker een draaibeurt geven!

Lucifer’s Child Facebook
Agonia Records