Review: Magrudergrind – II – Relapse Records – Release: Out Now

Review: Magrudergrind – II – Relapse Records – Release: Out Now.

Magrudergrind is een band uit Brooklyn, New York, begonnen in 2002 rond de drie getalenteerde mannen Avi Kulawi , R.J. Ober en Casey Moore. Ze spelen een geslaagde mix van grindcore en punk en dat in combinatie met pakkende teksten (de jongens van Magrudergrind zijn niet alleen sociaal betrokken, maar weten ons ook te vermaken met klassieke onderwerpen) maakt dat deze band zeer interessant is om naar te luisteren. Op het podium doen deze heren het ook geweldig en hebben ze fantastische shows neergezet op o.a. het Amerikaanse Maryland Deathfest samen met grote bands zoals Misery Index, Napalm Death en Cannibal Corpse.

Magrudergrind is:
Avi Kulawy – Zang
R.J. Ober – Gitaar
Casey Moore – Drums

II
magrudergrind2_1500-700x700Na zes jaar stilte rond de band (even een time out) komt Magrudergrind eindelijk met zijn derde volledige album, “ II “ en de eerste bij Relapse Records. Het album begint met ‘Imperium in Impero’ een snel nummer, maar jammer genoeg niet zo heel bijzonder.

Veel leuker is het krachtige ‘Divine Dictation’, een geslaagde mix van punk, hybrid core en grind, met mooie zang en verrassend goed gespeeld. Nog een fijn nummer is ‘Black Banner’, iets minder snel maar met duidelijke punkinvloeden. ‘Hara-Kiri’ is ook zo’n geweldig liedje: een leuk intro, goede zang en strak gespeeld, maar oh zo kort; zet het dus op repeat en geniet! ‘Pharmacide’ eindigt deze plaat en is een snel core liedje.

“II” is het beste werk van Magrudergrind tot nu toe. Niet alleen door de lekkere snelle core nummers, maar ook door de afwisseling van stijlen, wat het luisteren zo fijn maakt. Magrudergrind toert momenteel in Zuid Afrika en daarna zullen ze in Azië te zien zijn. Naar Azië ga ik niet zo gauw, maar ik hoop ze snel een keer te mogen zien als ze in de buurt zijn.

Score: 3,7 uit 5

1.Imperium in Imperio
2.Divine Dictation