Review: Malevolent Creation – Death man’s Path – Century Media Records – Release: Out Now

Review: Malevolent Creation – Death man’s Path – Century Media Records – Release: Out Now.

Elke death metal liefhebber kent “The Ten Commandments“ van Malevolent Creation wel. Het blijft toch wel één van die death metal klassiekers die in je verzameling thuis hoort. Helaas is Malevolent Creation ondanks hun solide reeks albums toch een band die regelmatig onder de radar wegglipt. In mijn mening past de band prima in het straatje Obituary, Deicide en andere toppers uit het genre. Hun werk stelt mij bijna nooit teleur, dus het was weer goed nieuws dat de mannen met een nieuw album, “Death Mans Path”, op de proppen kwamen.

Malevolent Creation is
Phil Fasciana – Gitaar
Bret Hoffmann – zang
Jason Blachowicz – Bas
Gio Geraca – Gitaar
Justin DiPinto – Drums

Death Man’s Path
Malevolent CreationNa weer wat bandwisselingen komt op dit album bijna de originele bezetting weer aan bod. Dit lijkt de boel wel aangewakkerd te hebben om de oude gloriedagen weer te doen herleven. De vorige twee platen waren ook al niet mis. Toch miste er vooral wat in de productie. Nu met mijnheer Swano achter de knoppen is de productie in ieder geval moddervet te noemen. Het album opent met een mooie poging richting doom metal. Gelukkig is dit op zich prima titelnummer geen weerspiegeling voor het rest van het album. “Death Man’s Path” staat gewoon vol simplistische melodieuze beukers. Eenvoudig maar smaakvol beuken de Floridianen door deze cd heen. Up tempo en flink wat nette breaks zorgen er voor dat het een genot is om deze rollercoaster van een plaat te beluisteren. Je kunt wel stellen dat dit geen technisch hoogstaand werkje is geworden.Toch is dit geen gemis. Het is gewoon mooi krachtvoer voor de nekspieren en ik voeg dit schijfje dan ook weer met liefde toe aan mijn Malevolent Creation collectie.

Malevolent Creaction brengt ons een prima schijf voor liefhebbers van death metal zonder opsmuk. 2015 brengt ons een sterke terugkomer op het vlak van Floridian Death Metal. Malevolent Creation is eindelijk weer terug op volle kracht.

Score: 4,3 uit 5

01. Dead Man’s Path
02. Soul Razer