Review: Megadeth – Dystopia – Universal Records – Release: Out Now

Dystopia

Review: Megadeth – Dystopia – Universal Records – Release: Out Now.

DystopiaMegadeth met als enige constante factor Dave Mustaine behoort tot één van de toppers in de “commerciële thrash”. Net als hun grote broer Metallica hebben zij ook moeite om elk album kwaliteit te leveren. De band heeft meerdere paden in hun sound bewandeld in hun carrière. Doch Megadeth moet het vooral van hun klassiekers hebben. Wellicht dat “Dystopia” verandering brengt aan deze constatering. Ik zal maar meteen met de deur in huisvallen. “Dystopia” komt niet in de buurt van klassiekers zoals een “Rust In Peace“ en heeft ook niet veel raakvlakken met bijvoorbeeld een “Youthanasia”. Doch weet Dave met nieuwe namen (ja alweer) in de bezetting weer wat creatiever uit de hoek te komen dan met de vorig platen. Platen die door veel luisteraars niet echt als goed bestempeld werden. Nou zet “Dystopia”” nog steeds niet echt zoden aan de dijk, die jij wilt als je een naam als Megadeth in de speler gooit. Maar slecht durf ik niet in de mond te nemen. Het valt me op dat na een paar draaibeurten de plaat iets meer overeind blijft dan de laatste twee platen die Megadeth uitbracht. De roulatie in bezetting heeft blijkbaar weer voor wat verfrissing en inspiratie gezorgd. De songs op zich liggen lekker in het gehoor. Megadeth fans zullen blij zijn om weer wat meer passievolle thrash te horen blasten uit de speakers.

Megadeth laat met Dystopia weer iets meer power  en creativeit horen. Iets wat ook erg nodig was. Dystopia is in ieder geval weer een stap in de goede richting van Megadeth en kijk nu al weer uit om ze deze zomer weer live te mogen aanschouwen op onder meer Fortarock.

Score: 3,5 uit 5

Megadeth Facebook
Megadeth Official