Review: Moonlight Prophecy – Eternal Oblivion – Self-released – Release: Out now

Review: Moonlight Prophecy – Eternal Oblivion – Self-released – Release: Out now.

Moonlight Prophecy is een Amerikaanse band die sinds 2012 muziek releast. Ze beschijven zichzelf als Preogressive Shred Metal, wat hun muziek inderdaad goed omschrijft. Het is een heel productieve band , die blijkbaar reeds drie albums heeft uitgebracht. De muziek is volledig van de hand van bandlid Lawrence Wallace, die ook nog in diverse andere myuzikale projecten deelneemt.

Moonlight Prophecy is:
Lawrence Wallace – Alle instrumenten
Mika Mage – Bas

Eternal oblivion
Eternal oblivion is een EP met drie songs, waarvan twee songs instrumentaal zijn. Direct na het rustige intro van de eerste song, ‘Spellbound’ is het duidelijk dat de band shred metal maakt, welke digitaal van extra sfeer wordt voorzien. De gitarist (Wallace) mag echt wel een gitaarvirtuoos genoemd worden, maar het valt op dat hij de andere instrumenten ook goed beheerst. Het nummer is vrij kort, maar eist wel van het begin tot eind de aandacht op.

Het tweede nummer ‘Eternal Oblivion’, is trager en heeft melodieuze zang die af en toe wat rauwer klinkt. Ook weer een topnummer, al houd ik niet van fade outs. Bij de laatste song ‘Witch Hunt’ gaat de band weer in de hoogste versnelling op de EP een knallende afsluiter te geven. Gitaartechnisch vuurwerk naar beste shred traditie.

Moonlight Prophecy gebuikt alle technische middelen die ze ter beschikking hebben om hun shred metal modern te laten klinken en een progressief tintje te geven. De band lijkt de boel kort te willen houden qua songs, wat zeker bijdraagt aan de impact van de EP. Moonlight Prophecy vindt het wiel niet opnieuw uit, maar als je van dit genre houdt, krijg je waar voor je geld.

01. Spelbound
02.Eternal Oblivion
03. Witch Hunt