Review: Murashita – Inescapable Damnation – Chaos Records – Release: 16-10-2015

Review: Murashita – Inescapable Damnation – Chaos Records – Release: 16-10-2015.

murashita_inescapable_damnation_coverWie kent hem niet, Masaki Murashita. De bekende producer en gitarist/zanger van de band Hemoptysis. Voor dit project genaamd kortweg Murashita heeft hij een aantal bekende koppen uit de metalscene bij elkaar getrommeld, te weten: Dave Ellefson (Megadeth), Kevin Talley (Suffocation,Six Feet Under, Chimaira), Kelly Conlon (Death, Monstrosity) en Rodney McGlothlin (Voice of Dissent). We hebben hier drie bassisten en hoe die over de nummers verdeeld zijn is mij helaas niet bekend. Dit zou goed moeten zijn voor een album vol overweldigende nummers. Geen volledig album dan, maar een EP met vijf nummers. Bij het eerste nummer ’Retribution’ horen we meteen dat we met een producer te maken hebben, de productie zit strak in elkaar. Misschien wel iets te strak, ik hoor dan liever iets wat meer richting het live gevoel gaat. Opvallend voor mij is dat de stem van Masaki wel heel erg lijkt op die van Jeff Walker van Carcass.

Ik zou het geheel ook geen thrash willen noemen. De muziek heeft ook duidelijk death- en black metal invloeden. Daarnaast zijn de thrash elementen er soms heel duidelijk en soms ook heel subtiel in verwerkt. Het geheel zit goed in elkaar met goeie songstructuren, duidelijke gitaarpartijen en -solo’s maar op één of andere manier kan ik niet echt warm lopen voor deze plaat. De band heeft wel een eigen smoel maar ik hoor ook regelmatig bekende stukjes voorbijkomen zoals het begin van ‘This Show Must go On’. Ik kan het niet echt thuisbrengen, maar luister en oordeel. Ook het gevoel dat ik naar een thrash-uitvoering van Carcass luister, blijf ik het hele album houden.

Score: 3,5 uit 5

Murashita Facebook
Masaki Murashita Official