Review: Paganizer – On the Outskirts of Hades EP – Cyclone Empire – Release: 01-08-2016

Review: Paganizer – On the Outskirts of Hades EP – Cyclone Empire – Release: 01-08-2016.

Paganizer is een Zweedse old school death metal band uit Gamleby,ontstaan uit het in 1997 ter ziele gegane Terminal Grip. Johansson, Carlsson en Jocke staken in 1998 de koppen weer bij elkaar en zo is Paganizer ontstaan. Het bekendste bandlid is Roger “Rogga” Johansson, hij zit in ongeveer tweeduizend bands.

Paganizer is:
Rogga Johansson – Gitaar en zang
Kjetil Lynghaug – Solo gitaar
Matte Fiebig – Drums
Martin Klasen – Basgitaar

On the Outskirts of Hades
PaganizerVoor mij ligt de EP “On the Outskirts of Hades” van Paganizer, volgens mij de tweeëntwintigste release van Paganizer sinds het demo debuut “Stormfire” uit 1998. En je krijgt wat je verwacht van Rogga, old school death metal op de typische Zweedse manier zoals Entombed, Grave en Dismember dat al jaren maken (en in Dismember’s geval maakten). Vier nummers die van begin tot eind lekker in midtempo doorhakken, Rogga’s lekkere ruige rochel erdoor. Wat wil je nog meer? Ja, een aantal nummers meer, want met vier nummers is het behoorlijk karig en dat is dan eigenlijk ook het enige minpunt.

Rogga brengt met zijn tig bands om de paar maanden wel iets uit, dan had hij met Paganizer nog wel even kunnen wachten tot hij acht of negen nummers klaar had en een volledig album uit had kunnen brengen. Na een kleine veertien minuten is het alweer voorbij met de pret en ik weet niet of dit handig is in deze tijd waar er zoveel uitkomt. Je kunt je zuurverdiende geld maar één keer uitgeven en doe je dat aan een volledig album of aan een cd van amper een kwartier?

Paganizer heeft wederom een puik product afgeleverd. Echter duurt de hele EP, zoals gezegd, amper een kwartier en dat vind ik aan de korte kant. Liefhebbers van old school death metal, Zweedse stijl, kunnen blindelings dit kwaliteitsproduct aanschaffen, maar bedenk wel wat een cd van veertien minuten je waard is. Deze korte duur drukt ook op de score die ik er aan geef.

Score: 2.7 uit 5

1. Angry all the Time
2. Adjacent to Purgatory