Review: RECTAL SMEGMA – BECOME THE BITCH -Herrie Records 2013, Out now!!

RECTAL SMEGMA – BECOME THE BITCH -Herrie Records 2013, Out now!!

Lang lang geleden toen Op Volle Snoeren nog bestond, zag ik een flyer in de Willemeen liggen van een band genaamd Rectal Smegma (ooit Carnal Rancidity) ter promotie van hun eerste CD “Licking a Leper”. Natuurlijk was het een ranzige flyer waarbij ik dacht: dat moet een hele vette band zijn. Wat denk je, klopt gewoon!! Heerlijke goregrind in het vieze straatje van Rompeprop en Utopie. Vanaf dat moment ben ik Rectal Smegma gaan volgen en groot fan geworden. De muziek en het geluid werd per CD beter en inmiddels is Rectal Smegma internationaal een grote naam op het gebied van groovy goregrind. Rectal Smegma is geen band die probeert zo ranzig mogelijke pathologische foto’s als CD covers te gebruiken. Het is vooral met veel humor. Sex, Drugs en Rock’n Drol, de split met Namek is hier ook een mooi voorbeeld van. Gewoon een puppy op de cover aahhhh. Na deze split werd Bizarre Leprous wakker en bracht “Keep on Smiling” uit. Dit bleek een eenmalige flirt te zijn want de split met de Duitse helden van Cuntgrinder is in eigen beheer uitgebracht. Sindsdien zit Rectal Smegma bij het Nederlandse Herrie Records van Grindbashers brulboei Herrie. Het eerste wapenfeit van deze relatie was “Because We Care” en nu is de vierde langspeler “Become The Bitch” een feit.

Rectal Smegma is:

Walter: Drums
Yannic: Ransbak vocalen
Baard: Bass
Jimmy: Gitaar

Become The Bitch
2013_05_04_becomethebitchLaat ik beginnen met een groot compliment te geven voor de geweldige uitklapbare hoes in de vorm van een kruis. Deze hoes is getekend door Roel “LARGE” Smit en laat duidelijk elke songtitel in een getekende versie zien. Erg vet! De foto’s aan de binnenzijde van de hoes zien er ook top uit. Geen vier boos kijkende gasten in een gesloten houding met zwarte shirtjes aan maar gewoon vier gigolo’s die graag een vrouw behagen. Over behagen gesproken, dat doen ze zeker met deze nieuwe CD. Wat een lekkere pot goregrind hebben de heren toch uitgebracht! Dit is op en top goregrind waar ondergetekende echt van smult. Become the Bitch is opgenomen in de Dirty Bird studio, die deze CD voorzien heeft van een super productie. De combinatie van ranzigheid en humor is een ding waar Rectal Smegma patent op heeft en nummers als “Double D Deathpunch”, “Erotic Fetus Fistfuck Fantasy” en “De Pedofiele Pater (Goodness Graciousness From The Heavens Above)” onderstrepen dit nog maar eens. “Strap On Saw“ is ook terug te vinden op Licking a Leper, maar is nu voorzien van een beter geluid. Vette riffs heeft dit nummer. Live ook zeker geschikt voor een feestje, maar daar kun je deze goregrinders wel voor op pad sturen. De vocalen van Yannic klinken ook lekker ranzig in de lagere regionen en worden aangevuld met een meer verstaanbare rochel en vieze krijs. Afsluiter “ManObar“ is een regelrechte parodie op de powermetal scene waar zangers in te strakke broekjes of leggings rondlopen. Hulde! Ik ga me maar even douchen na al die ranzigheid.

Become The Bitch verstevigd de grote naam van Rectal Smegma alleen nog maar meer in de internationale goregrind scene. Deze CD bevat gewoon alle ingrediënten voor een goregrind schijf van de bovenste plank: blastbeats, moshpartijen en vooral heel veel GROOVE!!!

Score 4,9 / 5

01. Become The Bitch
02. I’m Loving It