Review: My Regime – Deranged Patterns – Scarlet Records – Release: 23-06-2017

Spread the love

My RegimeMy Regime is de band rondom Christian “Spice” Sjöstrand, die de originele vocalist bij Spiritual Beggars was en is te horen op de eerste vier albums van deze hard rock / stoner metal band. “Dogmas”, het album uit 2016, werd benoemd als “Het album dat Slayer na Divine Intervention uit had moeten brengen”. Het album klonk rauw en agressief, kortom precies zoals old school thrash metal hoort te klinken. “Deranged Patterns” komt driekwart jaar na “Dogmas” uit en dat vermoedt dat we meer van hetzelfde krijgen en niets is minder waar.

Het titelnummer en intro is een soort van lange drumsolo met aan het eind de schreeuw “Deranged”. Wat we daarna krijgen is een mix van snelle rauwe riffs en vliegensvlugge gitaarsolo’s zoals in het begin van ‘Rays of Grey’. ‘I Am’ begint nog rustig, maar gaat al rap weer in het standje vliegensvlug. Een vergelijk met Slayer is moeilijk te ontkennen want het hele album ademt dit uit. De opbouw van sommige songs zijn dan nog net even anders, maar als Spice zijn stem dan ook nog op die van Tom Araya lijkt is het vergelijk al helemaal snel getrokken. En Jeff Hanneman is een grote invloed van Spice, moet ik nog meer zeggen!?

Opvallende nummer zijn ‘The Cage’ en ‘Silver’. De eerste vanwege een tweetal cleane stukjes zang en verrassende gitaarsolo’s. De tweede is een soort van interlude, waarbij de bas een prominente rol heeft. Met ‘Surreal Reality’ sluit de band superrap en passend het album af.

Wat de opzet van Spice is geweest met deze band is mij nog steeds niet duidelijk, op mij komt het in ieder geval over als een tribute aan Slayer. Bijster origineel is het zeker niet, maar dan wel weer heel goed uitgevoerd.

Score: 3,75 uit 5

My Regime Facebook
Scarlet Records