Review: Robin Beck – Love Is Coming – Frontiers Music – Release: Out now

Review: Robin Beck – Love Is Coming – Frontiers Music – Release: Out now.

Vooraleer Robin internationale bekendheid verwierf met de Coca Cola reclame waarin het nummer ‘First Time’ in 1988 was ze actief in Broadway musicals en bracht ze in 1979 met ‘Sweet Talk’ haar eerste soloalbum uit. Maar het was ‘Trouble Or Nothing’ (met die hitsingle ‘First Time’) dat haar op de melodieuze rockkaart plaatste. Nog twee albums volgden en toen lastte Robin een pauze in op in 2004 terug te komen met het “Wonderland” album. Vanaf dan werden er met regelmaat album uitgebracht. Maar de grote terugkeer kwam er met het in 2011 verschenen “The Great Escape” album. Nu ze opnieuw met Frontiers in zee is gegaan zal haar nieuw album “Love Is Coming” ook makkelijker te verkrijgen zijn.

Robin Beck is:
Robin Beck – zang
Clif Magness – alle instrumenten
Tommy Denander – gitaarsolo op ‘Love Is Coming’, ritmegitaar op ‘ On The Brightside’
John Huldt – gitaarsolo’s op ‘Crave The Touch’
James Christian – toetsen en percussie op ‘Crave The Touch’

Love Is Coming
Opener ‘Island’ zet meteen de toon van dit album. Clif Magness geeft dit album een meer rockend geluid en dat past perfect bij de lichte korrel op de stem van Robin. Aan power heeft ze duidelijk niet moeten inboeten. ‘On The Bright Side’ klinkt vrolijker en bevat heerlijke pianoklanken. Naar het refrein toe laat Robin horen uit wat voor hout ze gesneden is, door te imponeren met krachtige uithalen.

‘In These Eyes’ is een eerste emotionele ballade, met de piano als voornaamste ondersteuning. Tijdens het titelnummer krijgen we een veelzijdige Robin te horen. Van uitdagend tot zeemzoet. Ook muzikaal bevat het nummer vele facetten zoals onverwachte stijlveranderingen en een gitaaruitbarsting op het einde van Tommy Denander. Groove is het woord om ‘Me Just Being Me’ te omschrijven.

Na de vlotte moderne rocker ‘Lost’ komt met ‘Crave The Touch’ één van de hoogtepunten voorbij. Door de modernere aanpak en de eerder ondeugende zang van Robin is dit een vette aanrader geworden. Verandering van spijs doet eten hé! ‘If You Only Knew’ is de derde ballade van het album waar de zoete achtergrondzang en de old school toetsen opvallen. Verrassend hier is ook het gebruik van een lichte dancebeat als ondersteuning.

‘Girl Like Me’ start met een minutenlange gitaarsolo en daarna probeert de gitaar ‘king of the castle’ te blijven, maar wordt genadeloos van de troon gestoten door Robin’s vocalen. De stemacrobatiek van Robin komt nogmaals aan de oppervlakte drijven tijdens de afsluiter ‘Warrior’.

Met Clif Magness achter het roer, komt dit nieuw album avontuurlijker en vooral meer rockend uit de hoek. Daarnaast is de stem van Robin nog steeds in optima forma en kan ze zowel gevoelige, uitdagende als rockende nummers aan. Dit album is een mooie aanvulling op de collectie van elke melodieuze rock fan.

1. Island
2. On The Bright Side
3. Love Is Coming