Review: Six Reasons To Kill – Rote Erde EP – Bastardized Recordings – Release: 11-03-2016

Review: Six Reasons To Kill – Rote Erde EP – Bastardized Recordings – Release: 11-03-2016.

Six-Reasons-To-Kill-Rote-Erde-coverSix Reasons To Kill is een band uit het Duitse Koblenz en opgericht in 1999. De band maakt metal met hardcore invloeden, wat je voor het gemak metalcore zou kunnen noemen, maar zo simpel ligt het niet. De metal heeft absoluut de overhand en invloeden worden steeds meer gehaald uit de Scandinavische melodische metal.
Het is een beetje een vreemde EP. Normaal verwacht ik dan op z’n minst wel een nummertje of vier. Helaas prijken er op deze EP maar twee nummers waarvan er ook nog eentje een cover is. Het eerste nummer heet ‘Rote Erde’ en heeft voor de verandering Duitse lyrics. Bij veel muzieksoorten vind ik Duits een mooie taal als daarin gezongen wordt, maar op één of andere manier bekt dat hier toch niet echt lekker. Ik geef dan ook de voorkeur aan het Engelstalige repertoire van de heren. De muziek is nog altijd wel hetzelfde: moderne agressieve metal met hardcore invloeden. Het tweede nummer is zoals al gezegd een cover en wel het openingsnummer ‘Of Fire’ van het album “Death Metal” van Dismember uit 1997. Het origineel klinkt gedateerd en wat gedempt. Met het origineel is op zich weinig gedaan, behalve dat de productie een stuk helderder is en daarom ook wel een stuk vetter klinkt.

Wat de heren met deze EP op het oog hebben is mij een raadsel. Een cover en een nummer in het Duits, wat ze voor zover ik weet nog niet eerder gedaan hebben, is vreemd en ook bij de fans roept dit al vraagtekens op. Gaat het volgende album compleet Duitstalig worden of is dit even een raar uitstapje van de band? De tijd zal het leren.

Six Reasons To Kill Facebook
Six Reasons To Kill Official
Bastardized Recordings