Review STOMA – THE GLORIFICATION OF SEXUAL DEPRAVATION – Bizarre Leprous 2012

STOMA – THE GLORIFICATION OF SEXUAL DEPRAVATION  – Bizarre Leprous 2012

Stoma uit Heerenveen behoeft eigenlijk geen introductie. Elke liefhebber van ransbakkenherrie kent deze gasten natuurlijk al. Zo niet, ga je schamen! Dit is topsport goregrind. In 1998 ontstaan als project van Puke Vomit  en Still Beer (Braincasket) aangevuld met schreeuwlelijk G.O.B. Een paar maanden later kwamen Fedde ofwel 391 en Ziggy bij de band en Stoma was geboren. In de loop van 2000 werden de eerste nummers opgenomen voor onder andere een split met goregrind grootheden Last Days Of Humanity. Al snel kreeg Bizarre Leprous lucht van deze Stoma en besloot hun eerste en sublieme full length Scat Aficionados uit te brengen. Na deze full length volgden nog twee splits met onder andere Screaming Afterbirth en Methadone Abortion Clinic. Inmiddels hebben Still Beer en Puke Vomit plaats gemaakt voor Dennis Braincasket en  AxKx en hier is dan hun langverwachte opvolger: The Glorification Of Sexual  Depravation

Stoma is:
AxKx – Bass
G.O.B – Vocals
Fedde / 391 – Vocals
Dennis Braincasket – Guitar
Ziggy Blunt – Drums

91506b0c0ea09c39e323914De nieuwste Stoma reviewen. Goh, dat is nog eens smullen. Ik ben groot fan van deze Friese viespeuken en wat is deze CD toch weer een genot om naar te luisteren. Als je de voorkant ziet denk je: leuk, een palingsound bandje, maar het Stoma logo prijkt vol trots op de hoes en terecht! De binnenkant maakt ook meteen duidelijk waar Stoma de inspiratie vandaan haalt.

De ransbakken boer van 391 en de krijs van G.O.B vullen elkaar beter aan dan menig gospelkoortje. Gitaar en bas zijn door de rauwe maar heldere productie goed hoorbaar en de typische Ziggy drums herken je uit duizenden, dan weet je meteen dat het helemaal goed zit met deze plaat. De CD is al een tijdje uit, maar is gewoon te goed om niet te reviewen. Dit is goregrind waar je gewoon de hele avond op los kan gaan!

O ja, een tip van Veilig Verkeer Nederland: draai deze Stoma niet in de auto. Gaat je geld kosten!

Om met de woorden van Bizarre Leprous te spreken: Dutch pervers sick gore grind masters are back with the new full length CD!! En daar is geen woord van gelogen. Deze nummers gaan live voor een feestje zorgen.

Score:  5 / 5

01 The Glorification of Sexual Depravation
02 Truckerfags in Denial