Review: Thundermother – Road Fever – Pirate Smile – Release: Out Now

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Review: Thundermother – Road Fever – Pirate Smile – Release: Out Now.

ThundermotherDeze ‘all girl’ band uit Zweden werd in 2010 opgericht door gitariste Filippa Nässil. En al vlug werden in Stockholm de andere bandleden gevonden. De tweede gitariste Giorgia Carteri komt uit Italië en zangeres Clare Cunningham groeide op in Ierland. Hun debuut “Rock ‘n’ Roll Disaster” bereikte zelfs de hoogste plaats in de albumverkoop in thuisland Zweden. Dit album volgde al snel en staat vol met gedreven rocknummers met een ongelooflijke drive.

Opener ‘It’s Just A Tease’ laat een echt retrogeluid van de gitaar horen met de licht rauwe zang van Clare. De invloeden van Motörhead zijn ook niet ver te zoeken. Het korte maar flitsende ‘FFWF’ is duidelijk geïnspireerd door AC/DC en rockt stevig. De invloeden van Agnus & co liggen nog dikker op het volgende ‘Alright Alright’. Een sleazy Motörhead geluid valt te ontdekken op ‘Deal With The Devil’. Het titelnummer is pure, gemene rock ‘n’ roll met een meezingrefrein. Het tempo wordt verlaagd met ‘Enemy’ en deze keer schiet Krokus door mijn hoofd als referentie.

Mijn favoriet is een cocktail van Status Quo en AC/DC en bezit een pompend ritme, ‘Thunder Machine’ is ook de enige track die boven de vier minuten klokt. Afsluiter ‘Rock n Roll Sisterhood’ vat mooi samen waar deze band voor staat. Vijf meiden met een attitude die gewoon lekker in het gehoor liggende rock ‘n’ roll met hardrock invloeden willen brengen. Live is deze band ook een aanrader en ik zag ze vorig jaar op het Alcatraz rock en metal festival het beste van zichzelf geven.

Score: 3,5 uit 5

Thundermother Official
Thundermother Facebook