Review: Vampire – With Primeval Force – Century Media – Release: 21-04-2017.

Hands of Doom – Zang
Black String – Gitaar
Sepulchral Condor – Gitaar
Command – Basgitaar
Abysmal Condor – Drums

With Primeval Force
VampireWat een lekkere plaat ligt er voor me. Het debuut “Vampire” vond ik al een mooi album, “With Primeval Force” is er een logisch vervolg op. De muziek is op dit album meer uitgebalanceerd. Het debuut was nog klinkklare old school death metal. Op “With Primeval Force” zit veel meer diepgang. Zo hoor ik heel duidelijk de oude Tribulation terug in de nummers. Ik hoor ook veel nieuwe Soulburn in het album. De Tribulation-invloeden laten zich horen door de gitaarsolo’s en er zit sowieso veel melodie in de nummers. Soulburn hoor ik vooral terug in de zang. Maar ook een band als Marduk ligt vaak op de loer, ook het laatste wapenfeit van Soulburn vond ik veel lijken op de oude Marduk.

Geopend wordt met ‘Knights of the Burning Crypt’ dat gelijk aangeeft waar Vampire naar toe gaat. Death metal met een vleugje black metal. De genoemde bands hoor je in bijna alle nummers terug. Een band die ik ook duidelijk hoor is het oude Dissection. ‘Midnight Trial’ is ook zo’n symbiose van Dissection en Tribulation. Kortom, het hele album bevat uitstekend gespeelde (old school) death metal met vuige black metal trekjes.

Het geheel is in tien dagen opgenomen in de Nacksving Studios, waar Opeth en Dark Tranquillity ook hebben opgenomen.

Vampire heeft een geweldig tweede album uitgebracht en iedereen met een (old school) death metal hart kan dit album blindelings aanschaffen.

Score: 4.5 uit 5