Review: Witchery – In His Infernal Majesty’s Service – Century Media – Release: Out Now

Spread the love

Review: Witchery – In His Infernal Majesty’s Service – Century Media – Release: Out Now.

WitcheryWitchery is een Zweedse blackened thrash metal band. Sinds het uitbrengen van hun laatste album “Witchkrieg” (2010) is de bezetting weer aardig op zijn kop gegooid. Emperor Magus Caligula, de voormalig zanger van Dark Funeral die in 2011 bij de band kwam, heeft de band inmiddels al weer verlaten. Nekrokraft zanger Angus Norder vult zijn plek in. Ook drummer Martin Axenrot (Opeth, Bloodbath), die al geruime tijd bij de band was, heeft zijn plek afgestaan aan Chris Barkensjö (LIK).

Witchery staat te boek als een blackened thrash metal band, maar daar doe je de band tekort mee. De band haalt zijn invloeden niet alleen uit de black en thrash metal, maar onder andere ook uit de death en speed metal. Opener ‘Lavey-athan’ heeft duidelijke Slayer invloeden en ‘Nosferatu’ zou niet hebben misstaan op één van de latere albums van Slayer. Het eerste gedeelte van het album is vooral supersnel met nummers zoals ‘The Burning Of Salem’ en ‘Netherworld Emperor’ en horen we Witchery op zijn best.

De tweede helft van het album is vooral mid tempo met een aantal groovy nummers zoals ‘Feed the Gun’ en ‘In Warm Blood’. ‘Escape From Dunwich Valley’ is opvallend door de toevoeging van een kerkorgel, maar nog meer door de perfecte combinatie tussen melodie en heavy riffing.

Jammer dat Witchery een soort van sideproject blijft doordat bijna alle leden toch voorrang geven aan hun andere band(s). Desalniettemin weet Witchery met dit album toch wel weer te overtuigen. Met name in de snelle nummers is de band op zijn best en geeft de concurrentie het nakijken.

Witchery Facebook
Century Media