Review:H.E.A.T. – A SHOT AT REDEMPTION EP – EAR MUSIC – RELEASE: OUT NOW

H.E.A.T. – A SHOT AT REDEMPTION EP – EAR MUSIC – RELEASE: OUT NOW

Het verhaal van deze Zweedse bende startte in 2007 en al vlug hadden ze een grote schare fans om zich heen. Een jaartje later kwam hun debuut uit en zorgde voor een massieve vitamine injectie in het melodieuze rock genre!In 2009 kwam de bekendheid, mede door het succes van de single “1000 Miles”, geschreven voor de selectie van Eurosong. Klasse zanger Kenny Leckremo verliet echter de band en de jacht naar een adequate vervanger begon. Maar hun oog viel op de winnaar van de Zweedse Idool wedstrijd: Erik Grönwall. Maar hun succesformule bleef overeind en ze leverden in 2012 met “Address The Nation” een echt staaltje af voor de melodieuze rockwereld. Nu krijgen we een voorproefje op hun volgendealbum met deze EP!

H.e.a.t. is:

Jimmy Jay – bas
Erik Grönwall – zang
Jona Tee – toetsen
Eric Rivers – gitaar
Crash – drum

A SHOT AT REDEMPTION
420115.300Opener “A Shot At Redemption” is meteen een schot in de roos. Een uiterst catchy riffje in combinatie met de geweldige strot van Erik bezorgt me meteen kippenvel en een reuze honger naar meer. Het geweldige refrein en vooral de flitsende snelle solo doen me in de ‘melodic heaven’ belanden. Deze band levert werkelijk steeds kwaliteit af. Tweede track “Under Your Skin” kent een 80’s pop intro, maar al vlug hoor je opnieuw crispy gitaren! De toetsen komen hier meer in het beeld en bezorgen het geluid een extra dosis frisheid. Dit nummer zal trouwens niet te vinden zijn op hun nieuwe album “Tearing Down The Walls” dat in april zal verschijnen. Verder worden we nog verwend met een akoestische versie van het nummer “In And Out Of Trouble” van hun vorige schijf “Address The Nation”. Het origineel had al een aparte sfeer door het gebruik van de saxofoon, maar het akoestisch, licht flamenco gitaarwerk en de mondharmonica zijn simpelweg een geniale zet. Erik gaat lekker voluit en dit levert een mooi contrast op!

Maar de verrassing is toch wel de cover van de hit “She’s Like The Wind” van de reeds overleden acteur Patrick Swayze. Een nummer dat trouwens van de soundtrack afkomstig is van die absolute hit film “Dirty Dancing”. Ik heb dit altijd een mooi nummer gevonden en de H.e.a.t. versie scoort qua gevoeligheid nog hoger als je het mij vraagt. Het is een echte knaller, deze EP. Ik kijk al met torenhoge verwachtingen uit naar hun volgende full-cd. Het kan niet vlug genoeg 14 april zijn!

The boys from Sweden did it again! Opnieuw komen ze op de proppen met een lekker hebbedingetje. Het titelnummer laat je smachten naar het nieuwe album. “Under Your Skin” en de akoestische versie van een nummer van hun vorige plaat zijn top. Daarenboven krijg je een geweldige cover versie van één van de vele hits uit de “Dirty Dancing” film waar zanger Patrick Swayze ook schitterde als acteur. Verplichte aanschaf voor elke fan van melodieuze rock!!

Track list:

1. A Shot At Redemption
  2. Under Your Skin